Göz İçi Enjeksiyonlar

Birçok retina hastalığı için gerekli olan yere ilaç almanın tek yolu göze enjeksiyon yapmaktır. Göz damlası ve hapları retinaya yeterince yüksek miktarda ilaç vermez. Enjeksiyonlar, ıslak makula dejenerasyonu dahil olmak üzere birçok hastalığı tedavi etmenin en etkili ve güvenli yoludur.

Göz içi enjeksiyonları acıtıyor mu?

Tipik olarak göz içi enjeksiyonları zarar vermez. En yaygın duyu, göz yüzeyini temizlemek için kullanılan antiseptik ile ilgili hafif bir yanma hissidir.

Göz içi enjeksiyonları nasıl yapılır?

İhtiyacınız varsa, bir ilacı damla damla uyuşturmak ve işlemden rahatsızlığı en aza indirmek için gözün içine konulacaktır. Enfeksiyon riskini azaltmak için göz iyot çözeltisiyle dikkatlice temizlenir. Enjeksiyon, gözün ön kısmına yakın olan beyaz kısımdan (sklera) göze giren küçük bir iğne kullanılarak yapılır.

Göz içi enjeksiyonlarının riskleri nelerdir?

Göz içi enjeksiyonu genellikle çok güvenli bir işlemdir. Arada sırada yan etkiler görülebilir, çoğu küçük ve bazıları çok ciddi. Genel olarak, enjeksiyon bölgesinde gözün yüzeyinde bir kanama noktası gelişebilir.Kanama ağrısızdır ve genellikle hiçbir belirti vermez, birkaç gün içinde düzelir. Enfeksiyonlar en ciddi risktir ancak nadiren görülür. Her 2.000-3.000 enjeksiyondan 1’inde olurlar. Gözün dışındaki yan etkiler nadir görülür çünkü göze çok az miktarda ilaç enjekte edilir.

Prosedüre nasıl hazırlanırım?

• Enjeksiyonun nedenini ve enjeksiyonun potansiyel risklerini anlamak önemlidir
. Herhangi bir sorunuz varsa retina uzmanınıza danışın.
• İşlem günü göz makyajı yapmayın
• Randevunuzdan sizi oraya götürecek birini düzenleyin.

İşlemden sonra ne bekleyebilirim?

• Göz bir veya iki gün boyunca ağır yırtılma ile tahriş olabilir, daha sonra rahat eder. Şunları yapabilirsiniz
serin kompres kullanma ve / veya rahatsızlığı azaltmak için Tylenol veya eşdeğer ağrı kesici alır.
• İlk 24 saat gözlerde hafif kızarıklık beklenebilir.
• Enjeksiyon bölgesinde kırmızı bir kan lekesi bulunabilir (gözün “beyazı” üzerinde). Bu zamanla büyüyebilir, sonra yavaş yavaş bir çürük gibi solmaya başlar.
• Steroid enjeksiyonlarından (triamsinolon), steroid kristallerden oluştuğu için yeni yüzdürücüler beklenir.Bunlar hızlı bir şekilde temizlenir, genellikle 1-2 haftada kaybolur.

İşlem sonrası semptomlar nelerdir?

• İlk 24 saatten sonra görüşteki düşüş veya “şamandıralarda” belirgin artış.
• Enjeksiyonu takiben ilk 24 saat sonra özellikle ağrılı ağrı, artan veya yeni ağrı.
• Enjeksiyonu takiben ilk 24 saat sonra kızarıklık, şişlik veya gözdeki akıntı artışı .
• Çevresel (yan) görüşte kısa yanıp sönen ışıklar yanar.
• Koyu gölge, görüşünüzün merkezine perde gibi ilerliyor.
• Yeni döküntü veya kurdeşen.

Hangi ilaçlar göze enjekte edilir?

Göze enjekte edilebilecek birçok farklı türde ilaç vardır. İlaçlar ve endikasyonlar listesi her yıl büyümeye devam ediyor. Aşağıda, göz içine enjekte edilen daha yaygın kullanılan ilaçlardan birkaçı bulunmaktadır.

Anti-VEGF İlaçları

Lucentis, Avastin’in değiştirilmiş bir versiyonudur. Avastin gibi Lucentis, VEGF’nin reseptörüne bağlanmasını ve anjiyojenezi teşvik etmesini önleyen VEGF’yi bağlar. Lucentis daha küçüktür ve retinaya daha iyi nüfuz edebilir. Lucentis özellikle neovasküler (ıslak) maküler dejenerasyonu tedavi etmek için diğer retinal hastalıkların tedavisinde kullanılmak üzere özel olarak tasarlanmıştır ve FDA tarafından bu kullanım için onaylanmıştır. CATT deneyi, Lucentis ve Avastin’in ıslak makula dejenerasyonu olan hastalar için yaklaşık aynı derecede çalıştığını göstermiştir.

Eylea, bir başka tasarımcı proteindir, ancak VEGF’ye Avastin veya Lucentis’ten daha sıkı bağlanır.Bu daha sıkı bağlanma, Eylea’nın gözünde daha uzun, Avastin veya Lucentis’den yaklaşık iki kat daha uzun süre aktif olma eğiliminde olduğu anlamına gelir. Eylea, neovasküler (ıslak) maküler dejenerasyonu, diğer retinal hastalıkların yanı sıra tedavi etmek için gözlerde kullanılmak üzere özel olarak tasarlanmıştır ve bu kullanım için FDA tarafından onaylanmıştır.

Avastin, anjiyojenezden (yeni kan damarı büyümesi) sorumlu bir protein olan vasküler endotel büyüme faktörüne (VEGF) karşı bir antikordur. Avastin’in VEGF’ye bağlanma kabiliyeti nedeniyle, VEGF molekülü reseptörüne bağlanamaz ve dolayısıyla anjiyogenez oluşmaz. Avastin, belirli kanser türlerinde kullanım için bir anti-tümör ilacı olarak onaylanmıştır. Avastin FDA tarafından oküler kullanım için onaylanmamasına rağmen, retinal veya koroid neovaskülarizasyonu ve maküler ödem durumlarında kullanım için oldukça etkili olduğu kanıtlanmıştır. 2005’ten beri göz hastalığı “etiketsiz” olarak rutin olarak kullanılmaktadır.

Anti-İnflamatuar Enjeksiyonlar

Triamsinolon Asetonid: Triamsinolon asetonid, sentetik bir kortikosteroiddir. Kortikosteroidler, vücut tarafından doğal olarak üretilen hormonlardır. Bu bileşik sınıfı, bizim için mevcut olan en güçlü anti-enflamatuar ilaçları içerir. Alerjik tepkilere ve enflamasyona neden olan hücrelerde belli reaksiyonları inhibe ederek çalışırlar. Triamsinolon asetonid, bir kortikosteroidin güçlü ve uzun ömürlü bir versiyonudur. Ne yazık ki, kortikosteroidlere uzun süre maruz kalmak yüksek göz içi basıncına neden olabilir ve katarakt oluşumuna neden olabilir.

Deksametazon: Deksametazon, gözdeki diğer kortikosteroidler kadar uzun sürmeyen yaygın bir kortikosteroiddir. Triamsinolon asetonid kadar uzun sürmediği için göz içi basıncı ve kataraktlarda daha az sorun yaratma eğilimindedir. Bununla birlikte, aynı zamanda Triamsinolon asetonid kadar güçlü bir anti-enflamatuar ilaç değildir.

Ozurdex: Ozurdex, deksametazon içeren uzun süreli bir steroid implantıdır. İmplant göze bir enjeksiyonla verilir ve bazı insanlarda 6 aya kadar sürebilir.