Vitrektomi Ameliyatı

Vitrektomi Nedir ?

Vitrektomi, vitreus mizahı olarak bilinen veya sadece vitröz olan sıvıyı göz kürenizin içine çıkarmak için yapılan cerrahi bir işlemdir.

Vitreous birçok nedenden dolayı uzaklaştırılabilir. Cerrahınızın gözünüzün arkasındaki optik sinirinize bağlı bir doku tabakası olan retinaya erişebilmesi için en yaygın şekilde yapılır. Retina, beyninize sinyal göndererek görebilmenizi sağlar.

Amaç

Eğer vitrözünüz enfekte olmuşsa, iltihaplanmışsa veya yüzdürücü olarak bilinen kan veya doku parçalarıyla dolusa vitrektomi yapılabilir. Bir vitrektomi ayrıca doktorunuzun retinalarınızı veya göz kürenizin içini etkileyebilecek durumları tedavi etmesine yardımcı olabilir, örneğin:

• Gözünün içinde kanama
  • Göz enfeksiyonları (endoftalmitis)
  • Katarakt
  • Retinada kırışıklıklar, yırtıklar veya yaralanmalar
  • Retinanız normal yerinden ayrıldığında ve gözünüzün içinde dolaştığında gerçekleşen kopmuş retina
  • Önemli travma veya gözünüzün yaralanması
  • Diyabetik komplikasyonlar, diyabetin komplikasyonları retinanıza zarar verdiğinde gerçekleşir.
  • Retinadaki dokuların hasar görmesine yardım eden doku hasar gördüğünde meydana gelen maküler delik

60 yaşın üstünde olsanız bile vitrektominin başarı oranı yüzde 90 civarındadır.

Bir vitrektomi nasıl yapılır?

Bu prosedürü yaptırmak için bir hastaneye veya kliniğe gitmeden önce, birinin sizi eve götürebileceğinden ve işten veya diğer faaliyetlerden birkaç gün geçirebildiğinizden emin olun. Doktorunuz ameliyattan sekiz saat önce herhangi bir şey yememenizi veya içmemenizi isteyebilir.

Ameliyat için kabul edildikten ve hazırlandıktan sonra, genel anesteziyi tercih etmediğiniz sürece işlem sırasında bilinçsiz kalabilmeniz için gözlerinizi uyuşturmak için hafif bir anestezi yapılır. Genel anestezinin daha fazla risk ve yan etkisi vardır, bu nedenle doktorunuz ameliyat hakkında endişeniz olmadıkça kullanmanızı tavsiye etmeyebilir.

İşlem Sırasında:

1. Göz kapaklarınızın tamamen açıldığından emin olun.
  2. Göz dokunuzun ilk katmanına geçer.
  3. Sklera olarak bilinen gözünüzün beyaz dokusunu keser.
  4. Kesimlerden birini kesiciler, makaslar ve forsepsler ekler.
  5. Gözünüzün içini görmek için diğer kesimlerden birine fiber-optik ışık ekler.
  6. Vitreus ve diğer gerekli dokuları kesimlerden birinden alır.
  7. Vitrözü gaz, hava veya tuzlu su çözeltisi gibi başka bir madde ile değiştirir. Bu madde sonunda gözünüzün doğal olarak oluşturduğu bir sıvı ile değiştirilecektir.
  8. Retinadaki sorunları gidermek veya retina ile ilgili sorunları çözmek için bir lazer kullanmak gibi gözdeki hasarlı dokuyu çıkarmak için başka ameliyatlar gerçekleştirin.
  9. Tüm aletleri ve ışıkları kaldırır ve gözünüzdeki açıklıkları kapatır. Birçok durumda, doktorunuzun dikiş kullanmasına gerek kalmayacaktır.

İyileşmeden sonra doktorunuz durumunuzu izler ve hastaneden ne zaman çıkabileceğinizi size bildirir. Aynı gün eve gidebilmelisiniz, ancak başka prosedürler uygulanmışsa gece kalmanız gerekebilir.

Bir arkadaşınızın veya ailenizin sizi eve bırakabileceğinden emin olun. İyileşirken:

• Herhangi bir göz enfeksiyonunu durdurmak için doktorunuzun reçetesine yazdığınız herhangi bir damla bırakın.
  • Doktorunuz görüşünüzün normale döndüğünü söyleyene kadar sürmeyin.
  • Doktorunuz bunun uygun olmadığını söyleyene kadar uçma veya yüksek rakımlara seyahat etmeyin.
  • 10 kilonun üzerinde hiçbir şey kaldırmayın veya yorucu fiziksel bir aktivite yapmayın.
  • Doktorunuzun talimatlarına göre ameliyattan sonra yüzüstü uzanın veya uzun bir süre başınızı bir tarafa çevirin. Gözünüz gaz veya başka bir maddeyle doluysa, bu gözünüzdeki basıncı korumanıza yardımcı olur.

Doktorunuz, gözünüzdeki herhangi bir ağrıyı veya ağrıyı yönetmeye yardımcı olmak için ibuprofen (Advil) gibi steroid olmayan antienflamatuar ilaçlar (NSAID’ler) gibi ağrı kesici ilaçlar kullanmasını önerecektir. Doktorunuz ayrıca sizden birkaç gün boyunca göz bandı takmanızı isteyebilir.

Birkaç gün içinde normal aktivitenize dönebilmelisiniz. Ameliyatınız daha kapsamlıysa birkaç hafta beklemeniz gerekebilir.

Herhangi bir risk veya komplikasyon var mı?

Vitrektomi, az risk ve komplikasyon ile basit, etkili bir işlemdir. Gözünüze veya retinaya büyük hasarı onarmak için prosedür yapıldıysa komplikasyon riskiniz daha yüksek olabilir.

Bir vitrektominin olası komplikasyonları şunlardır:

• Retina yırtılması veya ayrılması
  • Göz kanaması
  • Enfeksiyonlar
  • Zatürree veya inme gibi anesteziden kaynaklanan komplikasyonlar
  • Gözde çok fazla skar dokusu oluşumu
  • Görme azalması
  • Körlük
Görünüm

Bir vitrektomi, birçok göz koşulunu tedavi edebilen, başarı şansı yüksek, düşük riskli bir prosedürdür.

Bazı durumlarda, vitrözünüzdeki maddeler veya kan bulanık veya bulanık görmenize neden oluyorsa, görüşünüz iyileşebilir. Bu işlemi yapmadan önce, görüşünüzden ne bekleneceği konusunda doktorunuzla konuşun.